Oficiální tiskové prohlášení společnosti BHMW a. s. z 21. dubna 2016

Pro každé lázeňské město je nejdůležitější sláva jeho léčivých pramenů. Ty mariánskolázeňské jsou vyhlášené, ale několik posledních let je nebylo možné pít jinde než přímo v lázních nebo na kolonádách. Přitom právě rozesílka léčivých vod přitahovala i v minulých staletích největší pozornost veřejnosti a lázně pak byly hojně navštěvovány. Shodou okolností právě letos slaví Mariánské Lázně dvě století začátku stáčení místních léčivých vod a toto výročí se shoduje s opětovným zahájením provozu stáčírny. Za touto významnou událostí stojí tým firmy, která má již za sebou obnovu stáčírny a historických budov v Bílině, zřídelním místě slavné Bílinské kyselky a Zaječické hořké vody.

Zeptali jsme se zástupců firmy BHMW a. s. na několik otázek. Odpovídala Veronika Sokolová, statutární ředitelka, Vojtěch Milko, ředitel zahraničního obchodu, Karel Bašta za marketing, ing. Zdeněk Nogol, výrobní ředitel a ekonom společnosti ing. Ondřej Chrt.

Představte našemu čtenáři vaší společnost BHMW a. s.:

Vojtěch Milko:

Rekonstruované budovy ředitelství zřídel Bílina.

Rekonstruované budovy ředitelství zřídel Bílina.

Naše firma se specializuje na stáčení významných přírodních léčivých zdrojů do spotřebitelských obalů. Jsme tým rodilých severočechů a jsme česká firma. V roce 2011 jsme začali s rekonstrukcí lobkovických zřídelních budov v Bílině spojenou se stavbou nového výrobního závodu Bílinské kyselky a Zaječické hořké vody. Tyto unikáty oceňované zlatými medailemi po celém světě dnes prodáváme v inovovaných obalech v nové kvalitě a neustále rozšiřujeme trhy prakticky do všech koutů světa.
Jelikož jsou pro nás lázeňské vody srdcovou záležitostí, nemohli jsme s klidným svědomím přijmout fakt, že mariánskolázeňské kyselky nejsou stáčeny a nedostávají se tak k zákazníkům.
Přitom by mohly pomáhat lidem, kteří jejich léčebné účinky potřebují nejvíce. Spustili jsme proto několik let trvající proces, který vedl k nákupu mariánskolázeňské stáčírny a k zahájení výroby.

Všiml jsem si změny názvu společnosti, co Vás k nim vedlo?

Veronika Sokolová:

Naše společnost se jmenovala BOHEMIA HEALING MINERAL WATERS. Díky úspěšnému nákupu mariánskolázeňské stáčírny jsme se ale rozhodli změnit sídlo a název firmy podle tohoto našeho nového působiště na BOHEMIA HEALING MARIENBAD WATERS.

Plně funkční a krásné lázeňské město s bohatou nabídkou lázeňské péče mnohem lépe osloví současné i budoucí zákazníky, kteří milují české lázeňství. A to představuje nepochybně špičku v oboru.

Ke této změně názvu patří i nové logo, fontána s barevnými kapkami reprezentující produktové barvy všech našich produktů.

Jaké konkrétní prameny budete stáčet a kde a kdy budou k dostání?

Ing. Zdeněk Nogol:

První část výroby bude určitě k dostání na českém trhu v průběhu letošního léta. Mariánskolázeňské vody se budou prodávat většinou po boku našich produktů Bílinská kyselka a Zaječická hořká. Část produkce také půjde na export.

V první fázi připravujeme hlavně stáčení Rudolfova pramene do PET lahví 1,5L a 0,5L, ale také do skla pro gastro 250 ml. Dále budou následovat kyselky Ferdinandův pramen, Aqua Maria a Excelsior. Věříme, že chuťově výborný Rudolfův pramen zaujme většinu lidí.

Naší hlavní myšlenkou je, že nemá smysl pít technicky uměle sycené vody, když máme tak výborné přírodně sycené vody, naše mariánskolázeňské kyselky. Kdo jednou porovná uměle sycenou vodu s Rudolfovo pramenem, Ferdinandem nebo s Bílinskou kyselkou, ihned pochopí o čem mluvíme.

Stáčírna přeci jen byla určitou dobu mimo provoz. Co vše jste museli ve stáčírně udělat a jaké problémy jste řešili?

ing. Ondřej Chrt:

Designové logo AQUA MARIA

Designové logo AQUA MARIA

Řešili jsme kompletní repasi stávající technologie a doplnění linky o nové moderní zařízení. Cílem bylo v co nejkratším čase dodat na tuzemský trh špičkově balené produkty které by splnili vysoké kvalitativní nároky.

Věděli jsme ale, že není možné nic podcenit, protože tyto výrobky budou reprezentovat Mariánské Lázně v očích všech zákazníků. Dohodli jsme se také s radnicí, že budeme na uzávěrech lahví používat logo města. To je náš první krok k podpoře cestovního ruchu a lázeňství.

Firma dlouhá léta působila na zřídlech v Bílině, kde jste rekonstruovali památkové budovy do reprezentativního sídla. Chystáte něco podobného i nad kolonádou Ferdinand v Mariánských Lázních?

Karel Bašta:

Lobkovický lázeňský komplex v Bílině byl citlivě navržen stavitelem Sáblíkem do téměř symetrického konceptu s rozsáhlým lesoparkem. Naše firma BHMW rekonstruovala všechny budovy patřící k provozu stáčírny včetně výstavní čelní budovy, která nově dostala skutečný zámecký charakter.

Komplex v Bílině je natolik krásný, že jej česká veřejnost bude moci obdivovat v seriálu „Já Mattoni“, kde si naše lázeňské budovy v Bílinské kyselce zahrály roli právě dokončovaných Mattoniho lázní Kysibelka.

V Mariánských Lázních není původní budova stáčírny tak výraznou architektonickou dominantou, nicméně připravujeme projekt rekonstrukce, která by ve své závěrečné fázi proměnila stáčírnu se střešními zahradami a novými budovami v jeden malebný lázeňský celek s kolonádou Ferdinandova pramene.

Celé místo by tak bylo velmi fotogenickou odpočinkovou lokalitou navazující přirozeně na okolní prostor a provoz stáčírny by, stejně jako dnes v Bílině, probíhal pod zelenými střechami závodu. Tedy v podstatě v podzemí.

Chtěli bychom, aby v budoucnu bylo možné prohlížet provoz stáčírny z kolonádové přístavby, která by budově závodu dala charakter lázeňského objektu. Celému projektu interně říkáme „Nový Ferdinand“.

Jak se vám spolupracuje s vedením města a s jeho zastupiteli? Líbí se na radnici tento záměr s „Novým Ferdinandem“.

Vojtěch Milko:

Spolupráce s vedením města Mariánské Lázně je od počátku výborná. Cítíme podporu a zájem z řad zastupitelů a radních. Doufám že je naší prací budeme i nadále přesvědčovat, že vše myslíme vážně. Této podpory si nesmírně vážíme. Oceňujeme všechna vstřícná gesta a budeme se snažit, abychom dostáli všem závazkům a naplnili všechny rozvojové vize.

Hodláme město kvalitně reprezentovat a svou činností přispět k rozvoji lázeňství a turistického ruchu. Chceme rovněž podporovat a organizovat výzkum nových balneologických postupů, aby se Mariánské Lázně staly hlavním městem evropského lázeňství.

Město nyní slaví 200-leté výročí začátku stáčení pramenů. Byl toto záměr, aby znovuzahájení stáčení proběhlo právě letos?

Karel Bašta:

Nebyl, ale myslíme že je to zajímavá shoda a doufáme, že nový start bude přinejmenším tak úspěšný, jako ten první v roce 1816. Že bude do Mariánek jezdit čím dál tím více významných osobností.

Chtěli bychom se uplatnit například ve světě golfu, náš produkt BILINER byl oficiální vodou světového golfového šampionátu v roce 2013. Chtěli bychom také působit více ve světě módy a krásy, firma BHMW je již poněkolikáté s produktem Bílinská kyselka partnerem České MISS. Představujeme si, že by značka AQUA MARIA from Marienbad mohla být ikonou ve světě evropské módy.

Jaké další věci jako firma podporujete?

Vojtěch Milko:

Jsme také oficiálním partnerem české fotbalové reprezentace (FAČR), partner FK Teplice a HC Litvínov, pořádali jsme také juniorské turnaje „O pohár Bílinské kyselky“. Podobně bychom chtěli působit i v Mariánských Lázních. Těšíme se, že zde budeme trávit hodně času a že budeme spolupodílet na psaní novodobé historie Mariánských Lázní.